Agoria steunt Antwerp Pride

Praktische app maakt deelnemers en bezoekers wegwijs tijdens festival

Agoria, de federatie van technologiebedrijven, is ook dit jaar één van de partners van de Antwerp Pride. Met de slogan ‘Progress is about open minds’ wijst Agoria op het belang van diversiteit op de werkvloer. “Anders mogen zijn. Het is hét succesrecept van topbedrijven en hun medewerkers,” zegt Marc Lambotte, CEO van Agoria. “Maar vanzelfsprekend is het in onze maatschappij nog steeds niet, zo bleek de voorbije weken nog na de aanslag in Orlando of uit de homofobe reacties van enkele Limburgse jongeren in een YouTubefilmpje. Wij bij Agoria zijn duidelijk: wij omarmen diversiteit, los van culturele, etnische, religieuze en seksuele oriëntatie.”

“Diversiteit in al zijn kleuren gaat over samenwerken,” zegt Lambotte. “De openheid op de werkvloer voor nieuwe ideeën en nieuwe mensen laat onze maatschappij toe om gebruik te maken van kennis, creativiteit en talent en dat is wat leidt tot innovatie en groei.”

“Dit is een mind set. Openheid van geest die leidt tot vrijheid van denken, vrijheid van zijn, vrijheid van creëren. Mensen die een leuke en uitdagende job zoeken, weten dat ze daarvoor in een technologiebedrijf terechtkunnen. De technologiebedrijven in ons land hebben duizenden openstaande vacatures voor functies gaande van technici tot ingenieurs, van lassers tot ICT’ers.

Daarom zijn we partner van de Antwerp Pride, het jaarlijkse festival van de holebigemeenschap. Daarom lanceerden we Refugees Go Technology, waarbij we vluchtelingen begeleiden naar een toekomstige job in een technologiebedrijf. Daarom openen we de deuren van de technologiebedrijven voor jonge meisjes om hen te tonen dat technologie niet enkel voor mannen is.”

Wie Agoria zegt, zegt ook technologie. Agoria voorziet een praktische app voor alle bezoekers van de Pride. In de app ‘Antwerp Pride’ (via de bekende appwinkels te downloaden) vind je alle info, nieuwsberichten, het programma met handige kaarten, reiswegen voor openbaar vervoer of auto, merchandising en een ‘photo sharing’-functie. Bovendien kun je in de app zelf jouw persoonlijk programma samenstellen. Lambotte: “Dit jaar zetten we ook in op social sharing en het in contact brengen van mensen via de app. Ook zal er op gerichte momenten gecommuniceerd worden via de app om de veiligheid te verhogen, bijvoorbeeld over drukke punten of veiligheidsmaatregelen.”

“Technologie en de Antwerp Pride zijn een mooie combinatie. Ik wens de organisatoren en alle bezoekers een happy Pride toe,” besluit Lambotte.