Bart Steukers in raad van bestuur VDAB

PERSBERICHT - 6 JULI 2020

Bart Steukers, directeur Context van Agoria, is op 3 juli door de Vlaamse regering benoemd in de raad van bestuur van de VDAB. Het is de eerste keer dat Agoria een mandaat in de raad van bestuur van de VDAB opneemt.

Agoria werkt vandaag al nauw samen met de VDAB in het kader van Be the change, het project van Agoria rond de toekomst van de arbeidsmarkt. De regionale tewerkstellingsdiensten VDAB, Forem en Actiris zijn cruciale partners in dit project dat Bart Steukers op de rails heeft gezet. Dankzij Be the change liggen de recepten voor de relance van de arbeidsmarkt nu al op tafel. We weten perfect welke jobs tegen 2030 zullen verdwijnen, welke erbij komen en wie zich best bij- of omschoolt.

Agoria maakte vorige week ook bekend dat Bart Steukers (58) op 1 april 2021 de nieuwe CEO van Agoria wordt. Hij volgt dan Marc Lambotte op, die op 65-jarige leeftijd bij Agoria met pensioen zal gaan. De raad van bestuur maakte deze beslissing nu al voor een vlotte transitie in moeilijke coronatijden.

Bart Steukers kent Agoria en de technologiesector van binnenuit, hij werkt sinds 2016 als directeur Context van Agoria. Hij zet de koers uit voor de activiteiten van Agoria in de digitale en maakindustrie, geeft mee vorm aan ons studiecentrum en coördineert onze advocacy.