'Geen industrie zonder hoogtechnologische machines'

PERSBERICHT - 1 FEBRUARI 2020

Ben Van Roose, manager maakindustrie bij Agoria, gaf een interview aan Sterck Magazine, een nieuw magazine voor ondernemers en vrije beroepers. Hij heeft het over de machinebouw en de digitale transformatie, het STEM-onderwijs, de arbeidsmarkt en het belang van 5G voor machinebouwers.

Agoria in het kort

Agoria wil met en voor zijn meer dan 2100 lidbedrijven uit de Belgische technologische industrie merkbaar en duurzaam impact hebben op economische en maatschappelijke uitdagingen. Daarom verdedigt ze als Belgische technologiefederatie de sociale en economische belangen van de technologische industrie in België. Met meer dan 330.000 medewerkers is die een van de grootste sectoren van België en Agoria de grootste federatie binnen het Verbond van Belgische Ondernemingen (VBO). Zo'n 70 procent van de lidbedrijven van Agoria zijn kmo's.