Memorial Van Damme: ook Belgische techbedrijven supporteren voor Nafi Thiam

Niet enkel op sportief vlak laten de Belgen zich van hun mooiste kant zien. Naast de Olympische Spelen, het Europees en wereldkampioenschap voetbal, het EK basketbal, hockey en volleybal, nemen vijf lidbedrijven van Agoria deel aan de organisatie van de Memorial Van Damme 2017. Een editie die de eer heeft om onze kersverse wereldkampioene in de zevenkamp Nafi Thiam in de bloemtjes te zetten.

Keren we even terug naar 6 augustus 2017. Onze fantastische atlete Nafi Thiam behaalt voor de allereerste keer een Belgische gouden medaille op een WK atletiek. In Londen schrijft ze de zevenkamp op haar naam. Reden genoeg om dit tijdens de Memorial Van Damme 2017 in het Koning Boudewijnstadion extra in de verf te zetten, waar ze zal deelnemen aan het hoogspringen. Niet alleen onze nationale heldin zal er zijn, ook tientallen andere wereldkampioenen maken er hun opwachting.

Ook Agoria en verschillende technologiebedrijven ontbreken niet op het feestje. Om te beginnen op de tribunes dankzij de ‘Behind the scenes experience tour’, georganiseerd door Agoria’s Sports & Entertainment Technology Club. Maar ook in het hart van de organisatie zelf. De Sports & Entertainment Technology Club promoot al verschillende jaren de Belgische technologische bedrijven bij de organiserende comités van grote sportevenementen. Ze werkten mee aan de Olympische Spelen en het Wereldkampioenschap voetbal in Rio én aan het EK in Frankrijk. Deze keer nemen vijf lidbedrijven van Agoria deel aan de organisatie van het grote atletiekfeest dat de Memorial Van Damme is.

Wie zijn de winnende bedrijven ?

Production Resource Group (Haacht, Vlaams-Brabant)

Bij een sportief evenement van dit kaliber horen optimale geluids- en lichteffecten. Voor het derde jaar op rij zorgt PRG ervoor dat alles hiervoor op wieltjes loopt. “Van in het begin hebben we gekozen voor een andere strategie dan voorheen om de spreiding van het geluid beter effect te geven. Tribune 1 heeft een perstribune waar het geluid gedempt wordt. Dit wordt gecombineerd met rondom ground sound, gelet op de zichtlijn was dit een leuke uitdaging”, vertelt Rik Henneco. Verder voorziet PRG het licht van het podium waar de djembéspelers actief zijn, het geluid voor de artiest die zal optreden na de sportmeeting, en voor de persruimte en de spelerstunnel.

Veldeman (Bree, Limburg)

Al meer dan tien jaar verzorgt Veldeman de hospitalityaccomodatie voor de jaarlijkse atletiekmeeting Memorial Van Damme, dit jaar goed voor ongeveer 4000 m² aan structuren en een terras van om en bij de 1200 m².
De hospitality bestaat uit 2 zones met elk een aparte stijl: De Memorial Village en De Memorial Club. De Memorial Village is een echt “VIP-dorp”, opgesteld rond een centraal terras, waar het voor en na de meeting aangenaam vertoeven is en waar heerlijke diners geserveerd worden. De Memorial Club laat de gasten baden in een totaal andere sfeer: hier voeren originele streetfood en swingende beats de boventoon.

Veldeman zorgt voor kwalitatieve, originele en veilige structuren, mooi gestoffeerd en voorzien van tapijt en bankirai. Zo kunnen de genodigden er een fantastische avond doorbrengen tijdens een ongetwijfeld memorabele editie van de Memorial Van Damme.

Gracias (Gent, Oost-Vlaanderen)

“Dit jaar bieden wij onze bezoekers een beleving,” vertelt Guillaume Desmet. “Omdat we af willen van de typische recepties met lauwe cava en een saaie traiteur, kleden wij een van de twee VIP-ruimtes volledig in. Dit jaar rond het thema Londen, met een knipoog naar de Olympische Spelen en meer recent het WK atletiek waar ons uithangbord Nafi Thiam geschitterd heeft. De bedoeling is om de echte beleving op te krikken en onze gasten onder te dompelen in de Londense sfeer.”

NEP (Rotselaar, Vlaams-Brabant)

NEP Belgium ondersteunt Host Broadcaster VRT met audiovisuele middelen voor één van de kampnummers. De beelden die door NEP Belgium gemaakt worden, gaan naar de centrale VRT-regie waar een totaalprogramma wordt gemaakt voor uitzending.

EVS Broadcast Equipment (Seraign, Luik)
De Memorial Van Damme doet een beroep op de kennis en kunde van EVS voor de productietechnologie en de rechtstreekse uitzending. EVS verzorgt de herhalingen en vertraging van de beelden voor de analyses achteraf.

Wenst u een interview met een van deze bedrijven? Neem gerust contact op met Frederik.