Agoria biedt zijn GDPR Compass voortaan ook aan via Computerland

Over minder dan een jaar – op 25 mei 2018 – zullen alle ondernemingen en organisaties de General Data Protection Regulation (GDPR of AVG – Algemene Verordening Gegevensbescherming) moeten respecteren. Om in overeenstemming te zijn, zullen heel wat van die ondernemingen het dagelijks beheer, het gebruik en de overdracht aan derden van persoonsgegevens moeten bijsturen. IT solution provider Computerland (Alleur) heeft ervoor gekozen om zijn eigen aanbod IT-diensten i.v.m. de GDPR aan te vullen met het GDPR Compass, dat werd ontwikkeld door Agoria, de federatie van de technologiebedrijven. Voor Agoria is dit het allereerste contract met een commercieel bedrijf met het oog op de distributie van een van zijn diensten.

De GDPR, de nieuwe Europese verordening betreffende gegevensbescherming, wordt op 25 mei 2018 van toepassing en zal gevolgen hebben voor alle organisaties die persoonsgegevens verzamelen en verwerken. Om ondernemingen te helpen zich in overeenstemming te brengen, heeft het expertisecentrum Regelgeving & Normalisatie van Agoria een handige tool ontwikkeld, nl. het GDPR Compass. Op basis van een lijst van 170 ja/nee-vragen reikt het GDPR Compass een gedetailleerd rapport aan waarin de gebruiker wordt aangegeven in hoever zijn onderneming in overeenstemming is met de GDPR en welke maatregelen nog moeten worden genomen.

Computerland, dat zijn klanten en prospects een waaier IT-diensten aanbiedt die o.a. verband houden met de GDPR, heeft ervoor gekozen om het GDPR Compass van Agoria toe te voegen aan zijn eigen oplossingen. Marc Lambotte, CEO van Agoria: "Dit is de eerste keer dat Agoria een contract sluit met een commercieel bedrijf
– een lidbedrijf bovendien – voor de distributie van een van de diensten van de Federatie. Het is een win-win voor beide partijen: wij zijn overtuigd van de toegevoegde waarde van het GDPR Compass op het vlak van juridische expertise voor een bedrijf zoals Computerland."

Aangezien het om een SaaS-oplossing gaat, zal het GDPR Compass kunnen evolueren: Agoria zal de tool bijwerken naargelang van de verschillende interpretaties van de GDPR die mettertijd zouden kunnen ontstaan. In het contract met Computerland verbindt Agoria zich ertoe om tot 2020 altijd een bijgewerkte versie van het GDPR Compass te verstrekken.

Quentin Poncelet, General Manager van Computerland: "De beste elementen uit het ecosysteem van Belgische nieuwe technologieën bundelen: dat is waar Computerland voor staat, met als doel om zijn klanten een maximale waarde te bieden. Dankzij dit partnership integreert Computerland het GDPR Compass van Agoria in zijn volledige GDPR-aanbod, met een efficiënte methodologie en begeleiding door onze gecertificeerde projectmanagers."

Meer over het GDPR Compass (https://www.agoria.be/nl/bent-u-klaar-voor-GDPR)

Meer informatie:

Sibylle Dechamps (Agoria) op 0491 62 19 03 of [email protected]